2024학년도 2학기 일반대학원 성적처리 일정 안내
1. 성적공시 및 정정 일정
구 분 | 일 정 |
성적입력 | 12월 13일(금) 09:00 ~ 12월 30일(월) 08:30 |
성적공시 및 정정 | 12월 30일(월) 10:00 ~ 1월 6일(월) 17:00 |
성적확정 | 1월 7일(화) 12:00 |
2. 유의사항
1) 성적공시 전 수강소감설문에 응답완료 후 성적조회를 할 수 있습니다. (KUPID > 학적/졸업 > 성적사항 > 수강소감평가) 조회 후 이상이 있을 경우 반드시 정정기간 내에 담당교수/강사에게 확인(정정)을 하시기 바랍니다.
2) 일반대학원 외국인 대학원 재학생은 [범죄예방교육] 및 [인권과 성평등 교육] 미이수 시 24학년도 2학기 성적조회가 제한되므로 사전에 필히 이수하시기 바랍니다.
3) 성적조회 URL : 성적조회시스템 (http://record.korea.ac.kr)
4) 성적조회 로그인
※ 고려대학생 - 사용자ID : 학번 / 비밀번호 : KUPID비밀번호
※ 학점교류생 - 사용자ID : 고려대 임시 학번 / 비밀번호 : KUPID비밀번호
5) ‘I’학점으로 공시된 성적은 정정 마감일 이후에는 ‘F’학점으로 처리되오니, 반드시 정정 기간 내에 담당교수(강사)에게 확인(정정)을 하시기 바랍니다.
6) 「부정청탁 및 금품등 수수의 금지에 관한 법률」 제5조 내지 제7조에 근거, 교강사에게 대면(또는 온라인)으로 학생 본인(또는 제3자)이 채점상의 오류가 없음에도 성적변경(상향 또는 하향)을 요청하는 것은 부정청탁에 해당하며, 2회 이상 동일한 부정청탁을 받은 교원 및 강사의 경우 학교에 신고의무가 발생하므로, 성적확인 요청 외 성적변경 요청은 삼가바랍니다.
2024. 11.
대 학 원 혁 신 본 부 장
Fall 2024 Grade Posting Schedule (Graduate School)
1. Grade Input and Revision
Due Dates for Grade | Dec. 13 09:00 ~ Dec. 30 08:30 |
Grade Open to Students and Revision | Dec. 30 10:00 ~ Jan. 6 17:00 |
Grade Confirmation | Jan. 7 12:00 |
2. Notice
1) Students who complete online course evaluation for all courses in which they enrolled for the semester have access to their preliminary grades.
2) Students who do not complete [Crime Prevention] & [Human Rights and Gender Equity Education] (at Blackboard, https://kulms.korea.ac.kr/) will be restricted from viewing their grades after the final exam for the Fall 2024 semester.
3) Grade Review URL : http://record.korea.ac.kr
4) Log into Grade Review System
※ KU students - ID : Student Number, Password : KUPID password
※ Domestic exchange student
- ID : Temporary KU student number
- Password : KUPID password
5) Grade "I" will be switched to "F" the day after Grade Confirmation. If you have inquiries regarding your grade(s), you should contact a professor or instructor during the ‘Grade Revision Period’.
6) Pursuant to Articles 5, 6 and 7 of the Improper Solicitation and Graft Act, student requests done directly (or through a third party) face to face (or online) to faculty members and instructors to alter grades (either upward or downward) without an error in grading, constitute improper solicitation. Faculty members and instructors receiving the same improper solicitation for a second time are obligated to report to the college/school. You are kindly but firmly advised not to make requests to change grade(s). You may, however, request a faculty member or instructor to reconfirm your grade(s).
2024. 11.
Graduate School